عطر رازقی

گهگاهی

عطر رازقی

گهگاهی

Modification ....

من کلا آدم مذهبی‌ای ( با تعریف رایجش توی جامعه)نیستم ... اما از این ژستای لا مذهبی هم که یه جورایی خیلی مد شده هم اصلا خوشم نمیاد ... به اعتقادات دیگران قویا احترام میذارم .... مذهبی یا لا مذهب ... اما خودم از همه این بند و بساطا فقط خود خدا رو قبول دارم ( شاید صرفا به عنوان یه نیروی بالاتر که ترجیح میدم جاهایی که نمیتونم جواب سوالامو پیدا کنم ، همه چیو بندازم گردن اون و  فکر کنم که کار اون بوده .... ) ... بجای تعالیم مذهبی هم همیشه ترجیح میدم  کاریو انجام بدم که منطقا، با عقل خودم و حساب کتابام جور دربیاد .... حالا اگه این با اون اصل دین منافات داره، ابائی نیست .... من یه خدا واسه خودم دارم  و برای خدای خودم بنده خیلی خوبیم ....

 

این روزا هم با خود ماه رمضون مشکل ندارم ... آب و غذا نخوردنم اذیتم نمیکنه ... مشکل فقط مرض مسواکه .... دندونام عین برفه این روزا!‌ پرزای زبونمم البته جمیعا ملتهب و در حال زق زقه بس که هر یه ساعت باید برم و مسواک بزنم ...   واسه همین طی یه قانون نانوشته و قرار مداری که من با خودم و خدا گذاشتم، یه نصفه آدامس ریلکس سبز قبل سحر میجوم که خوب مزه و طعمش بره ... اونوقت بعد اذان صبح تا وقت افطار به جویدن اون لاستیک بی مزه ادامه میدم ... حداقل حسنش اینه که باعث ترشح بزاق میشه و مانع malodor و حال بهم خوردن من از خودم  ... و از همه مهمتر این که اعتماد به نفس نصفه و نیمه من حفظ میشه .... خلاصه که این ورژن Modify  شدهء روزه است ...

 

 

توی بحث احکام ، به نظرم خیلی مضحکه که 1400 سال قبل بسته به شرایط زمان و مکان یه چیزایی گفته شده و اونوقت حالا بعد از این همه پیشرفت علم و تکنولوژی هنوز همون قوانین 2000 سال قبل عینا و مو به مو بخواد اجرا بشه ...

توی عربستان 1400 سال پیش که مردمش به کثیفی و بی بهداشتی شهره بودند و  ماهی یه بارم دست و روشونو نمیشستند، طبیعیه که بیان بگن که روزی 3 بار وضو بگیرین یا غسل جمعه و غسل حیض و چه و چه و چه انجام بدین ، که اقلا این جماعت روزی 2-3 بار دست و روشون یه آبی بخوره یا هفته‌ای یه بار برن حموم و یه شستشویی بکنن.... یعنی یه جورایی انگار باید یه زوری رو سرشون  ( به اسم دین خدا ) میبود که اینارو مجبور کنه یه اصول اولیه‌ایو رعایت کنن .....

 

یا مثلا، به عربی که دخترشو تا دیروز زنده به گور میکرده، نمیشه یهو گفت که خب بیا از فردا متحول شو و دیگه دخترا بشن عین پسرا و حق و حقوقشونم با هم یکی باشه ... پیغمبرم واسه اینکه این جماعت یهو گارد نشن و این تغییر به تدریج و به مرور زمان اتفاق بیافته اومده گفته که خب باشه حق زن نصف مرد ( یه جورایی انگار بخواد بگه : سگ خور ... بالاخره از هیچی که بهتره!‌)‌ و امیدوار بود در آینده اونایی که میشن مفسر دین خدا ، با توجه به بالا رفتن سطح اگاهی و شعور مردم بیان و این نصفو کم کم زیاد کنن ... دیگه نمیدونست اینا همون چهار کلمه رو چسبیدن و بجای ماه فقط نوک انگشتو میبینن ....

 

به هر حال معتقدم این چیزی که به اسم دین به خورد ملت میدن، بیشتر یه مشت خرافه‌ است که جز فراری دادنشون کار دیگه‌ای نمیکنه و احتیاج به تجدید نظر اساسی داره .... باور قلبی آدما به نظرم خیلی کاراتر از این رعب و وحشتیه که توی دلشون از آتش جهنم و سیخ داغش میندازن ...

 

P.S. : اگه احیانا در زمینه Modify کردن احکام دینی به مشکلی برخوردید ، حتما بفرمایید، در حد استطاعتم در خدمت ملت غیور و مسلمان هستم !!!!!

و من الله توفیق!!!‌اجرکم عند الله!!!! ‌

 

نظرات 13 + ارسال نظر
سیروس دوشنبه 17 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 02:48 ب.ظ http://sj.blogsky.com

اصولا خرافه واژه معنی داری نیست. به نظر یه جزء متافیزیکی داره و اعمال و افکار غیر عادی به پشتوانه همون جزء متافیزیکی توجیه میشن. بنابراین اعتقاد ما به خرافی بودن یه مساله در طول زمان تغییر میکنه. مثلا نماز٬ روزه٬ اعتقاد به خدا٬ معاد٬ و ... همه در مظان خرافی بودن هستند ولی خود تو الان میای و قسمتی از فقه رو خرافی فرض میکنی یا جزمی بودن تفاسیر رو ناشی از افکار خرافی میدونی.
منطق حاکم بر دین به هیچ وجه و بر خلاف نظر تو منطق درست و غلط٬ بهداشتی و غیر بهداشتی٬ سود و زیان و ... نیست. منطق حاکم بر دین دینی بودن و نبودنه. یعنی میاد میگه این عمل دینیه و من کاری ندارم که روزه ثابت بشه برای بدن ضرر داره یا نداره. جهاد حتما برای بدن ضرر داره ولی من دنبال ضرر جسمیش نیستم. میشد تو اسلام بگه روزی ۵ بار برای سلامتی خودتون دست و روتون رو بشورید ولی میگه این آیین وضوست. مسح سر و پا هم بهداشتیه به نظرت؟!
اون چیزی رو که تو خرافه میدونی٬ بسیاری بهش ایمان دارن و معتقدن تو نمیفهمی و اون چیزی رو که تو بهش ایمان داری از نظر بی شماری خرافیه...

من نگفتم دین و فقه خرافه است، عنادی هم با دین و مذهب ندارم ... اعتقادات و باورهای همه آدمها هم ،‌ اعم از خرافی یا مذهبی یا هر اونچه که تو اسمشو میذاری هم برام محترمه. در عین حال که معتقدم مذهب، یه باور قلبیه قبول ندارم که هر چیزیو به اسم دین و آیین به خوردمون بدن و ما هم چشم و گوش بسته بپذیریم ... من بر خلاف تو معتقد نیستم که هر اونچه به اسم آیین یا دین بهمون میگن باید پذیرفت ... اتفاقا من معتقدم پشت همه این قوانین فقهی یه فلسفه وجود داره که اگه این فلسفه وجودی رو با شرایط روز جامعه تلفیق کنیم ، میشه احکام قابل اجراتری استخراج کرد ....
اشاره‌ام به خرافه هم صرفا اون چیزیه که امروز صدا و سیما و روحانیت حاکم از دین به مردم نشون میدن و اون چیزی نیست که وجود داره .... اینکه تو برای توضیح و تفسیر هر چیز با ربط و بی ربطی، متوسل شی به ماورا طبیعه و متافیزیک و برای توجیه انجام و یا عدم انجام هر کاری حوری بهشتی و آتش جهنمو پیش بکشی، به نظرم جز تحمیق مردم و سوق دادنشون به سمت جهل هیچ سود دیگری نداره .... ملتی که به جای کمک گرفتن از نیروی تعقلشون بشینن و دست به دعای برآورده شدن آمالشون از طریق ماوراء طبیعه بشن راه به جایی نمیبرن ...

سیروس دوشنبه 17 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 02:52 ب.ظ

من یه پست درباره همین موضوع به زودی میذارم؛ البته با اجازه شما...

خوشحال میشم نظراتتونو بخونم ...

سارا دوشنبه 17 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 07:04 ب.ظ http://sarasol_8.persianblog.com

می دونی عجیبیش اینه که مردم اصلا سعی نمی کنن کلشونو به کار بندازن..می گن اینجوری گفتن! ما هم همون کارو می کنیم .پس خیلی هم ادمای خوبی هستیم.

دقیقا .... یه جورایی انگار آسونترین کاره ... بهترین مفر برای فکر نکردن ...

مهدی دوشنبه 17 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 08:16 ب.ظ http://dastneveshteha.blogsky.com

بابا تقبل الله ! بسی موجب مزید امتنان است این نوگرایی دینی شما . راستی خواهر شما احتمالا نمی خوای نماینده ای چیزی بشی؟؛)

راجع به نمایندگی والله باید ببینم مشغله ها اجازه میده یا نه ;)

علی مقیمی سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 03:29 ق.ظ

سلام! منهم موافقم تا حدودی باهات. هر ایدئولوژی توی بستر یه فرهنگ میاد و بخواد و نخواد از اون فرهنگ و شرایط اون زمان تاثیر میگیره. چاره ای هم نیست. چون اگع تاثیر نگیره اصلا باقی نمیمونه و مردم اون زمان درکش نمیکنن که بخوان بهش دلبستگی پیدا کنن و امتدادش بدن. مهم اینه که آدمها مفاهیم رو توی هر دوره درک کنن و شکل بدن. میدونم هیچ کدوم از آدمهای متشرع این حرفها رو قبول ندارن! دقیقا به همون دلیلی که ما پزشکها هم خیلی واقعیت های درست رو نمیدونیم و قبول نداریم! خوش و خندون باشین!

نه تنها باقی نمیمونه بلکه به مرور زمان تحریف هم میشه ... و فقط میشه یه دست آویز برای یه عده برای به دست آوردن منافع شخصی ... شما هم خوش و خندون باشی ... !‌ :)

آسپرین سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 12:44 ب.ظ http://albalooyghermez.persianblog.com

میشه بگی با این بوی بد دهان باید چه کرد؟

سوالی که پرسیدی مخصوص ماه رمضونه یا کلا پرسیدی؟

آسپرین سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 04:36 ب.ظ

ماه رمضون را میگم.

مسواک زدن به فاصله هر ۴-۵ ساعت خیلی موثره .... به اضافه اینکه مسواکو روی زبونت و خلاف جهت پرزهای زبونت بکشی ... یعنی از سمت حلقت به سمت جلو ... اگه مشکل مزمن دیگه‌ای نداشته باشی که باعث بوی دهان میشه ( مثه سینوزیت یا مشکلات معده) با این کار برطرف میشه ... از نخ دندون هم غافل نشو ... خیلی موثره ...

نازلی چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 05:46 ب.ظ http://naazlii.blogspot.com

1 که ممنون بابت لینک
2 اینکه ببین خرافات جایی به وجود میان که ما توضیح و توجیهی برای اتفاقاتی که می افته نداریم . یعنی وقتی چیزی رو نمی فهمیم برای توجیح ش رو به خرافات و جادو و ... میاریم . قبول داری؟
با این تفاسیر ، خدای ِ تو که صرفن وسیله ایه برای توجیح چیزهایی که از قدرت و درکت خارجن ، یک جور خرافه نیست؟ و همچین وسیله ای فکر نمی کنی میتونه وجود هم نداشته باشه و آب از آب تکون نخوره؟
3 ببین در مورد آدم هایی که گفتی لامذهبن . به نظر من بی دین لفظ درستشه . آدمی که خدا رو قبول داره ولی مذهب رو نه میشه لامذهب . یعنی چیزی که تو می خوایی باشی .
4. بحث پیچیده ایه ! تو عقاید سنتی ِ قوی ای داری . شاید بخوایی انکارشون کنی یا شکلشون رو عوض کنی . ولی من از روی این نوشته فکی می کنم که ته وجودت هنوزم آدم مذهبی ای هستی .
(اینا نظر منه ! می تونه هم کاملن غلط باشه )

نارنج یکشنبه 23 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 05:50 ق.ظ http://naarenj8.persianblog.com

من تا حالا ولی روزه نگرفتم. کار بدی کردم به نظرت؟

نارنج سه‌شنبه 25 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 05:24 ب.ظ http://naarenj8.persianblog.com

هیچی! فقط خواستم یکی بهم اطمینان بده که جام اون ته ته جهنم نیس.

هیس چهارشنبه 26 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 03:50 ب.ظ http://hees2.blogspot.com

سلام . به حول و قوه الهی میبینم که صاحب فتوا شدی و حکم میدی . اما من هم همینطورذ هستم . من البته از اسژری های خوشبو کننده بیشتر استفاده می کنم . گاهی مسواک هم می زنم اگر قضیه خیلی حاد باشه . در حد اینکه از گلو ژایین نره . به هر حال ما خدا ژرستان سوسول هم نمونه منحصر به فردی در آفرینش هستیم که احتمالا از علائم آخر زمانیم .
در ضمن با اجازه لینکتون رو هم اضافه کردم که هی نخوام از در و دیوار بیام تو وبلاگت . خوش و خرم باشی

مرسی از لینکت ...

سارا جمعه 28 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 11:11 ق.ظ http://sarasol_8.persianblog.com

هستم! ولی خستم!:)))))))))))))))

سارا شنبه 29 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 10:00 ق.ظ http://sarasol_8.persianblog.com

اره خوبم هنوز!شیطونو نمی دونم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد